Rok výroby:2002Typ motoru:1,6Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:80 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?4 rokyPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:4. 12. 2005
Mohu srovnávat Mazdu 323 (rv 2002) a Oktávii r.v. 98, obojí auta stejné třidy a ceny. Výhodou Mazdy byla její pořizovací cena a k tomu dobře vyvážená výbava. Automaticky 4 airbagy, ABS, manuální klimatizace, stahování předních oken, el zrcátka. Za 450 to bylo lákavé. Co na tom autě obdivuju, je jednoduchost řešení, žádné složitosti a blbosti. Nemá např. palubní počítač. Jediné co trochu chybí jsou vyhřívané vnější zrcátka. Zatím musím zaklepat, ale v servisu byla jen pozdravit :-). Jediné, že trochu začíná štěrkat náprava, ale to je spíš vina řidiče a cest.
Perfektní je prostor na zadních sedadlech - se svými 190 cm se jen tak s hlavou na zadní sedadlo nevlezu. Tady není problém. Nyní už musím začít porovnávat. Mazda je lechčí, jednoduché auto. Oktávie je velice robustní a těžší. Oktávie má asi povedenější podvezek a více se hodí na delší cesty, Mazda je "skákavější. Oktávie má možná i o cosi lepší motor - tižší.
- ve vysokých otáčkách dravější díky proměnnému sání - Mazda je díky nižší váze v nižšíh otáčkách dynamičtější - nemám to změřené přesně, ale Mazda víc žere. (obojí je 1,6, 74 a 72 Kw). -A hlučnost bych Mazdě jako jednu z mála věcí vytkl. Do stovky v pohodě, ale pak je to horší, ale u Oktávky taky žádná sláva ve 130, holt ty vysoké otáčky. Nová Oktávie je na tom mnohem, mnohem lépe. - U oktávky vyšší max rychlost 190.
U obou aut se z 1,6 kou dá slušně pojezdit. Je to vyvážený motor pro tyhle auta a má slušnou spotřebu.
A závěr? Obojí auta jsou dobré a spolehlivé. Mazda je jednoduchá, spolehliva, sportovnější, nabízí hodně prostoru pro lidi, a myslím, že pro jednoduchost je dobrým tipem pro koupi staršího auta. Oktávie, robustní, vhodněší na delší cesty, dobrý podvozek, super kufr, víc auto:-) a byla taky spolehlivá - 7 roku, 220 tisíc, téměř bez závady.
Oproti Škodě Octávii nutno vytknout slabší protikorozní ochranu. Mazda po 8 letech začíná jemně rezavět na lemech blatníků. U Škody do 12 let díky pozinku nebyla po korozi ani stopa. Pak lehce zlobí oblast u víčka nádrže (asi výrobní vada). Jinde nic.
Ve 140 tisících výměna zadního ložiska, za neznačkové, cena 3500 kč. Výměna čidla klepání v Mazda servisu (svítila kontrolka diagnostiky, auto však jelo dál). cca 3300 Kč. (neznačková varianta neexistuje). Při ultra šetrné jízdě spotřeba mimo město 80 kou 6,25, jinak spíš přes 6,5 k 7 litrům. Přeci jen Mazda 323BJ je sportovní a tak vás ani moc úsporně jezdit nenechá.
Na dálnici rychlost kolem 130 (120 - 150) 8 lítrů. Je fakt, že na dlohé cesty znám pohodlnější auta, tvrdý podvozek, vysoké otáčky (při 120km/h - 3650ot/min) vyšší hlučnost. Ale zas v zatáčkách sedí jak přibitá.
Komentáře uživatelů k recenzi Mazda 323
slabší protikorozní ochrana
Oproti Škodě Octávii nutno vytknout slabší protikorozní ochranu. Mazda po 8 letech začíná jemně rezavět na lemech blatníků. U Škody do 12 let díky pozinku nebyla po korozi ani stopa. Pak lehce zlobí oblast u víčka nádrže (asi výrobní vada). Jinde nic.
22.12.2009 | 15:57:01 | k.mit Reagovat
opravy
Ve 140 tisících výměna zadního ložiska, za neznačkové, cena 3500 kč. Výměna čidla klepání v Mazda servisu (svítila kontrolka diagnostiky, auto však jelo dál). cca 3300 Kč. (neznačková varianta neexistuje). Při ultra šetrné jízdě spotřeba mimo město 80 kou 6,25, jinak spíš přes 6,5 k 7 litrům. Přeci jen Mazda 323BJ je sportovní a tak vás ani moc úsporně jezdit nenechá.
22.12.2009 | 15:52:27 | k.mit Reagovat
Spotřeba Dálnice
Na dálnici rychlost kolem 130 (120 - 150) 8 lítrů.
Je fakt, že na dlohé cesty znám pohodlnější auta, tvrdý podvozek, vysoké otáčky (při 120km/h - 3650ot/min) vyšší hlučnost.
Ale zas v zatáčkách sedí jak přibitá.
19.09.2006 | 08:30:28 | author Reagovat
opravy
Ve 100 tkm - kompletní výměna výfukového potrubí, s prací 10000 kč.
19.09.2006 | 08:22:52 | autor Reagovat